lördag 25 juni 2016

Där älvorna dansar dit längtar jag jämt?

I år plockade jag inga sju sorters blommor för att 
lägga under kudden.
Jag vill ändå inte drömma om dig.
Som straff vaknade jag med kuddavtrycket
från helvetet på ena kinden.
Det är ett säkert tecken på att du börjar bli gammal, 
kuddavtrycken tar evigheter på sig att försvinna.
En timmas skrynklighet innan du kan tackla världen...

Likt förbannat var du där.
Vad var det du inte förstod?
Skickade jag ut mixade signaler via mina tankar?
Jag vill inte se dig igen!!
... förresten, kl 03:45 på ängen där älvorna dansar.
Ses där!

Kanske överkattade jag bara min telepatiska förmåga.
Eller så har jag dålig karaktär t.o.m. i sömnen.
För ingen tror väl på en midsommarnatts dröm längre?
Den kraften dog samtidigt som vi slutade tro på älvor, knytt o magi.

När kuddavtrycket lämnat mig högra kind
har jag glömt dig igen...

...men lova att du kommer tillbaka när jag behöver dig.

PS. Ta med regnbågsglass! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar