tisdag 12 juli 2016

Tårfyllda avsked o glädjefyllda återseenden?

Ja, snart kommer jag äntligen att få se honom igen.
Som jag har väntat ska ni veta!
Nu kanske man kommer få lite sommarkänsla i bröstet 
o fjärilar i magen, även fast sommaren
bestämde sig för att regna bort?
Det har liksom varit något som fattats lite enda 
sedan vi sade hejdå till varandra i vintras.
Det var ett tårfyllt avsked.
Eller ja, han stod väl mest där o var lång, lugn 
o ståtlig som han brukar, 
o sa att vi antagligen kommer ses till sommaren igen,
 medans jag satt i mitt soffhörn o torkade
bort lite fukt i ena ögonvrån.
Jag har aldrig vart särskilt bra på avsked.
(vadå ses ANTAGLIGEN igen?!?)

Men han höll sitt löfte o på torsdag dyker
han äntligen upp i min tv-ruta igen o vi
ska fixa en herrgårdsflygel tillsammans, Ernst o jag!
Jag kör min del ifrån vardagsrummet här hemma
genom att sitta o kasta beundrande blickar

Torsdag klockan åtta, Herr Kirchsteiger,
It´s a date!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar