onsdag 27 januari 2016

~Isprinsessor~

Jag är en Isprinsessa.
Jag virvlar runt o gör snirkliga piruetter
o trippelhopp tills du plötsligt lägger krokben på mig
o jag far framåt i en oanad hastighet.
Landar med näsan först.
Du skrattar o håller upp en skylt.
10 poäng.
Jag ler lite under blodet som rinner ner över min mun.
Nöjd över det faktum att du iaf ser mig.
(Hoppas att alla tänder fortfarande sitter kvar)
Tänker tro att det var som när man var liten, att kärlek börjar med bråk.
Men när jag masat mig upp är du borta igen.
Är lämnad kvar med nya skrapsår på hjärtat.

Så jag går hem.
Stoppar bomull i näsan o plåstrar om mina sår.
Glömmer att det någonsin hänt.
Glömmer dig.
Men du är den där sårskorpan som jag borde låta bli att klia på
men en dag snuddar min armbåge soffryggen o klådan
kommer tillbaka precis när den lagt sig.
Kliar tills jag blir tokig o sårskorpan är åter i mitt
medvetande.

Så jag virvlar vidare, vackrare än någonsin.
Gör häftigare tricks för var dag, o skriver ditt namn i isen,
för att du ska se, för att du ska förstå.
Men du ser mig aldrig igen.
För dig är jag bara en Isprinsessa bland så många andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar